블로그 이미지
안녕하세요, 블로그 주인장 Choi PM 입니다. 본 블로그는 제가 정신줄 놓기 전에 제약 PM업무와 관련한 정보와 노하우를 기록해 보고자 만든 공간입니다. 블로그를 통해 제약업계의 여~러분과 좋은 인연되길 바랍니다.^^ flanaria@naver.com Since2007/10/14 Choi PM

카테고리

분류 전체보기 (635)
Private (10)
KNOW_HOW (37)
MUST_KNOW (79)
그냥 아이디어 (13)
나이가 들면서 알게 되는 것들... (9)
지식창고(펌글모음) (417)
주요업무양식 (5)
주요 학회일정 (27)
경쟁사 동향 (37)
Total
Today
Yesterday
회사 생활을 하다보면 참 회의가 많습니다.
철 지난 농담을 보태자면...
회의가 너무 많아서 인생에 회의를 느낀다는... 쿨럭...(*__)
하지만 그 수많은 회의들 중에서 정말 중요한 회의는 많지 않죠.
왠지 대안을 찾는다기 보다는 리스크를 공동 부담하려는 느낌?
그래서 나중에 책임소재가 불명확해지는 느낌이랄까요?
어쨌든 회의 많은 회사치고 잘 되는 회사 본적이 없습니다.

이 글은 제목에서 알 수 있듯이 당신의 미팅들을 가치있는 것으로 만들라는 내용입니다.
어떻게 하면 될지 한번 읽어보시죠.
짧게 발췌했습니다.^^



Make Your Meeting Worthwhile
 
A common complaint people have about work is that they are often forced to suffer through worthless meetings. Yet, meetings are an important way to get work done. Instead of wasting people's time, follow these three steps to make your meeting valuable to attendees:
1.Keep it small. Only invite people who need to attend and who can directly help achieve the meeting's objectives.
2.Prepare and circulate an agenda. Without an agenda, you'll no doubt waste time agreeing on what you are there to do and how you'll do it.
3.Be mindful of time. Always underestimate how much a group can accomplish. Keep the meeting as short as possible while still achieving its objectives. If you go late, don't hold people captive, schedule a follow up meeting.

Posted by Choi PM
, |

최근에 달린 댓글

글 보관함