지식창고(펌글모음)
PM - Make Your Meeting Worthwhile
Choi PM
2011. 3. 22. 19:00
회사 생활을 하다보면 참 회의가 많습니다.
철 지난 농담을 보태자면...
회의가 너무 많아서 인생에 회의를 느낀다는... 쿨럭...(*__)
하지만 그 수많은 회의들 중에서 정말 중요한 회의는 많지 않죠.
왠지 대안을 찾는다기 보다는 리스크를 공동 부담하려는 느낌?
그래서 나중에 책임소재가 불명확해지는 느낌이랄까요?
어쨌든 회의 많은 회사치고 잘 되는 회사 본적이 없습니다.
이 글은 제목에서 알 수 있듯이 당신의 미팅들을 가치있는 것으로 만들라는 내용입니다.
어떻게 하면 될지 한번 읽어보시죠.
짧게 발췌했습니다.^^
Make Your Meeting Worthwhile
A common complaint people have about work is that they are often forced to suffer through worthless meetings. Yet, meetings are an important way to get work done. Instead of wasting people's time, follow these three steps to make your meeting valuable to attendees:
1.Keep it small. Only invite people who need to attend and who can directly help achieve the meeting's objectives.
2.Prepare and circulate an agenda. Without an agenda, you'll no doubt waste time agreeing on what you are there to do and how you'll do it.
3.Be mindful of time. Always underestimate how much a group can accomplish. Keep the meeting as short as possible while still achieving its objectives. If you go late, don't hold people captive, schedule a follow up meeting.
철 지난 농담을 보태자면...
회의가 너무 많아서 인생에 회의를 느낀다는... 쿨럭...(*__)
하지만 그 수많은 회의들 중에서 정말 중요한 회의는 많지 않죠.
왠지 대안을 찾는다기 보다는 리스크를 공동 부담하려는 느낌?
그래서 나중에 책임소재가 불명확해지는 느낌이랄까요?
어쨌든 회의 많은 회사치고 잘 되는 회사 본적이 없습니다.
이 글은 제목에서 알 수 있듯이 당신의 미팅들을 가치있는 것으로 만들라는 내용입니다.
어떻게 하면 될지 한번 읽어보시죠.
짧게 발췌했습니다.^^
Make Your Meeting Worthwhile
A common complaint people have about work is that they are often forced to suffer through worthless meetings. Yet, meetings are an important way to get work done. Instead of wasting people's time, follow these three steps to make your meeting valuable to attendees:
1.Keep it small. Only invite people who need to attend and who can directly help achieve the meeting's objectives.
2.Prepare and circulate an agenda. Without an agenda, you'll no doubt waste time agreeing on what you are there to do and how you'll do it.
3.Be mindful of time. Always underestimate how much a group can accomplish. Keep the meeting as short as possible while still achieving its objectives. If you go late, don't hold people captive, schedule a follow up meeting.